De boeking
Wanneer is mijn boeking definitief?
Op het moment dat je alle gegevens hebt doorgegeven en akkoord bent gegaan met de voorwaarden, beschouwt GOfun dit als een definitieve boeking.
GOfun gaat ervanuit dat je op de hoogte bent van de voorwaarden die van toepassing zijn op de geboekte reis. De boeking wordt zo spoedig mogelijk via mail bevestigd, deze dien je zelf te controleren op onjuistheden. Tevens ben je zelf verantwoordelijk voor het opgeven van de juiste adresgegevens. GOfun kan hier geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Wil je meer lezen over de consumentenvoorwaarden van de ANVR welke van toepassing zijn op jouw reis? Klik dan hier.
Hoofdelijk aansprakelijk
De persoon welke de reisovereenkomst afsluit, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit de overeenkomst voortvloeien. Alle verkeer, zowel de betalingen als eventuele wijzigingen verlopen via de hoofdboeker. Informatie aan medereizigers en/of derden kunnen wij niet verschaffen.
Indien de hoofdboeker van de reis minderjarig is kunnen wij een ouder en/of verzorger mede aansprakelijk stellen.
Tot wanneer kan ik de boeking kosteloos annuleren?
Op boekingen tot 3 weken voor vertrek, is de bedenktijd 3 dagen inclusief de dag van boeking. Binnen deze termijn mag je de boeking gratis annuleren. Binnen 3 weken voor vertrek is de boeking definitief en geldt er geen bedenktijd meer. De boeking kan dan ook niet meer kosteloos geannuleerd worden (ook niet op de dag van boeking).
De hoofdboeker kan de reis via mijn.gofun.nl annuleren of telefonisch via onze medewerkers van het Contact Center. Vermeld hierbij altijd het 7-cijferig reserveringsnummer.
Mijn GOfun
Via mijn.gofun.nl kun je inloggen met je 7-cijferig reserveringsnummer en je achternaam. Hier kun je gegevens aanpassen en alle details van de reis bekijken. Tevens kun je hier vanaf twee weken voor vertrek, mits de betaling voldaan is, de tickets en hotelvouchers downloaden.
Hoe kan ik een (deel)annulering doorgeven of een persoon bijboeken?
Een (deel)annulering en/of een persoon bijboeken kan alleen door de hoofdboeker aan ons worden doorgegeven. De hoofdboeker kan dit via chat, WhatsApp, telefonisch of per mail aan ons doorgeven. Medereizigers kunnen geen (deel)annulering en/of personen bijboeken. Zorg ervoor dat je het reserveringsnummer bij de hand hebt, dit zorgt voor een snelle en makkelijke afhandeling.
Hoe kan ik een wijziging doorgeven voor een naam of geboortedatum?
Een wijziging van een naam en/of geboortedatum kan worden doorgevoerd via mijn.gofun.nl. Met je 7-cijferig reserveringsnummer en achternaam bekijk je de reservering. Je reserveringsnummer vind je op de bevestiging/factuur die je per e-mail van ons hebt ontvangen.
Betaling
Moet ik een aanbetaling doen?
Ja zeker, na het maken van de boeking vragen wij je een aanbetaling te verrichten. Het aanbetalingsbedrag bestaat uit 35% van de basisreissom plus de volledige kosten (100%) van de bijdrage aan het Calamiteitenfonds, de reserveringskosten en eventuele extra's die u los bijboekt. Onder extra's vallen onder andere: parking, transfer, autohuur, verzekeringen, bagage en excursies.
Bij het niet tijdig betalen van de reissom zijn wij genoodzaakt de boeking tegen kosten te annuleren, deze kosten inclusief de eventueel afgesloten verzekering dienen alsnog betaald te worden.
Bij vertrek buiten 6 weken vragen wij u direct een aanbetaling te voldoen. Het aanbetalingsbedrag bestaat uit 35% van de basisreissom plus de volledige kosten (100%) van de bijdrage aan het Calamiteitenfonds, de reserveringskosten en eventuele extra's die u los bijboekt. Onder extra's vallen onder andere: parking, transfer, autohuur, verzekeringen, bagage en excursies. U heeft uiteraard de mogelijkheid om een hoger bedrag aan te betalen. Het restbedrag kunt u tot uiterlijk 6 weken vóór vertrek voldoen.
Indien je binnen 1 week voor vertrek een reis boekt, ben je verplicht om het volledige bedrag binnen 1 uur na het maken van de boeking te voldoen. Is dit niet het geval? Dan wordt de boeking geannuleerd.
Wij adviseren je om de betaling te allen tijde via mijn.gofun.nl te voldoen. Je kunt hier kiezen uit verschillende betalingsmogelijkheden. Wanneer je via deze manier betaalt wordt het bedrag direct in de boeking verwerkt.
Voor betalingen met een creditcard (Mastercard, Visa, American Express of Masterpass) of Paypal brengen wij extra kosten in rekening. De extra kosten bedragen een percentage over het te betalen bedrag per transactie.
- Ideal: gratis
- Mastercard: 1%
- Visa: 1%
- American Express: 2%
- Belfius Direct Net: gratis
- Giropay: gratis
- Masterpass: 1%
- Paypal: 1%
Mocht het niet mogelijk zijn om de betaling te verrichten via mijn GOfun, dan kun je de betaling per bank naar ons overschrijven. Let op, vermeld te allen tijde je reserveringsnummer en je kantnummer. Overschrijven kan met de onderstaande gegevens:
T.N.V. GOfun Partyvakanties
IBAN: NL60 INGB 065.76.82.802
BIC/SWIFT: INGBNL2A
Op reis
Wordt er voor mij ook transfer geregeld vanaf het vliegveld naar mijn hotel/appartement en terug?
Nee, een transfer is niet standaard bij het pakket inbegrepen. Dit betekent dat jouw reis inclusief vlucht en accommodatie is. Echter, bieden wij wel de mogelijkheid om de transfer van en naar de accommodatie bij te boeken. Dit kan tijdens het boekingsproces, de prijs is 18 euro per persoon voor een retour. Wanneer je de transfer bijboekt wacht onze partycrew jullie op en zorgen zij ervoor dat je bij de accommodatie wordt afgezet. Tevens word je aan het einde van de reis weer door hen opgehaald.
Het is mogelijk om tot 24 uur voor vertrek van de reis een transfer bij te boeken via mijn.gofun.nl.
Mijn vliegtijden zijn gewijzigd, mag dat?
Vluchttijden kunnen inderdaad wijzigen. Soms in jouw voordeel en soms helaas niet. De vluchttijden en -routes van chartermaatschappijen worden, zoals ook op de boekingsbevestiging aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen. Zelfs na ontvangst van de vliegtickets of de reisdocumenten. Je ontvangt de reisbescheiden met de actuele vluchttijden ongeveer 15 dagen voor vertrek. Daarnaast kun je voor de actuele vluchttijden inloggen via www.mijn.gofun.nl. Vanaf de dag voor vertrek adviseren wij je de website van de luchthaven van vertrek in de gaten te houden voor eventuele wijzigingen op het laatste moment.
Bagage bijboeken
Wil jij naast je handbagage een koffer meenemen? Dat is mogelijk! Boek heel gemakkelijk bagage bij via ons Contact Center.
Alle informatie over bagage vind je hier.
Kan ik online inchecken voor mijn vlucht?
De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om online in te checken.
Corendon (Dutch) Airlines
Indien je met Corendon (Dutch) Airlines vliegt kun je vanaf 48 uur voor vertrek online inchecken en de boardingpasses printen. Online inchecken kan via Fly Corendon. Let op: Het is niet mogelijk om online in te checken voor vluchten met een tussenlanding. Tevens is het niet mogelijk om voor de terugreis online in te checken. Dit kan alleen bij de balie op de luchthaven.
Transavia
Bij Transavia kun je vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek online inchecken. Dit kan met je 7-cijferig reserveringsnummer van GOfun. Online inchecken kan via de website www.transavia.nl
BH Airlines
Bij BH Airlines is het niet mogelijk om online in te checken. Dit kan bij de desbetreffende balies op de luchthaven.
Brussels Airlines
Bij Brussels Airlines is het mogelijk om vanaf 24 uur voor vertrek online in te checken. Dit kan via de website van de luchtvaartmaatschappij. Je kunt hier inchecken met je 7-cijferig reserveringsnummer, deze staat op de factuur/bevestiging.
Is ruimbagage bij de prijs inbegrepen?
Kijk voor alle informatie over bagage op onze pagina Bagage en reisdocumenen.
Borg
Verblijf je in een appartement? Dan moet je vaak een borg betalen. Wanneer GOfun hiervan op de hoogte is, staat dit aangegeven in de accommodatiebeschrijving. De borg krijg je, als het appartement door de verhuurder is goedgekeurd, bij vertrek weer terug. De afhandeling van de borg is altijd een zaak tussen de jou en de accommodatieverschaffer.
De accommodatieverschaffer bepaalt de hoogte van het borgbedrag. GOfun heeft hier geen invloed op. Het is niet mogelijk ons verantwoordelijk te stellen voor meningsverschillen over de borg tussen jou en de accommodatieverschaffer.
Overlast
Zowel accommodatieverschaffers als GOfun hebben het recht om gasten die ernstige overlast veroorzaken, na waarschuwing, de toegang tot de accommodatie te ontzeggen of uit te sluiten van verdere deelname aan de reis. Gasten die voor overlast zorgen, hebben geen recht op restitutie van (een deel van) de reissom. Voor eventueel wangedrag en overlast die andere gasten veroorzaken kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld. Zie de GOfun voorwaarden voor de huisregels van de accommodatie.
De accommodaties worden schoongemaakt, hoe vaak dit per week is, hangt af van de accommodatie waar je verblijft. Tevens is het zo, dat de normen op het gebied van schoonmaak in het buitenland kunnen afwijken.
GOfun Partycrew
Onze partycrew staat je op te wachten op het vliegveld of bij de uitstapplaats van de busreis. Bij aankomst op bestemming ontmoet je dus direct je partycrew! Op het infobord in je accommodatie staat ook vermeld wie je partycrew is en wat de telefoonnummers zijn. Onze partycrew is 24/7 bereikbaar.
De partycrew van GOfun is er om jouw vakantie onvergetelijk te maken! Ze zorgen dat je wordt opgevangen op het vliegveld of bij je uitstapplaats van de bus, ze geven je een infomeeting waarin alles wordt verteld over je bestemming en alles wat er te doen is, ze zijn er om samen met jou de vetste feesten en coolste activiteiten af te gaan en zijn er uiteraard als je een vraag of probleem hebt. Onze partycrew zal er alles aan doen om je vakantie goed te laten verlopen. Als er iets is kun je dit ook te allen tijde met onze partycrew overleggen. Verder gaan jullie er natuurlijk een groot feest van maken samen!
De vetste feesten en activiteiten boek je uiteraard bij jouw GOfun partycrew op bestemming! Zij weten precies wat je echt niet mag missen. Heb je al een partypakket geboekt en wil je nog activiteiten bijboeken? Schuif dan even aan bij het borreluurtje van de partycrew en ze regelen het voor jou! Have fun!
Partypakket
Wij hebben voor jullie de beste deals gebundeld in de voordeligste partypakketten op bestemming.
Alle informatie over onze partypakketten vind je hier.
Ik heb een klacht, wat nu?
Wordt jouw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost? Dan is het van groot belang om ter plaatse een klachtenformulier in te vullen zodat je deze bij thuiskomt kenbaar kunt maken. De klacht met bijgevoegde motivatie kun je tot twee maanden na terugkomst via www.mijn.gofun.nl indienen.
Mocht je op bestemming zijn en een klacht hebben, meld dit dan direct bij de receptie van de accommodatie en bij de GOfun partycrew. Is dit niet mogelijk binnen 24 uur? Neem dan contact op met ons kantoor in Nederland. Klachten die niet op bestemming zijn gemeld en waar geen klachtenformulier voor is ingevuld, kunnen wij niet in behandeling nemen.
Mijn vlucht is vertraagd/geannuleerd, wat nu?
Wanneer je vlucht vertraagd is, kun je volgens de Europese Verordening 261/2044 je claim indienen bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Hieronder vind je de meest voorkomende luchtvaartmaatschappijen.
Klik op de naam voor meer informatie over hoe je je claim indient. Is de vlucht uitgevoerd door Corendon Dutch Airlines (CD), neem dan contact op via airlinesupport@corendon.nl.
Waar kan ik het schadeformulier van de verzekering vinden?
Heb je een reis- en/of annuleringsverzekering bij GOfun afgesloten, dan lopen deze via Unigarant. Het polisnummer bij Unigarant is het reserveringsnummer van GOfun.
Je kunt het schadeformulier van de annuleringsverzekering hier downloaden.
Het ingevulde schadeformulier van de annuleringsverzekering kun je mailen naar schade@corendon.nl.
Je kunt het schadeformulier van de reisverzekering hier downloaden.
Het ingevulde schadeformulier van de reisverzekering dien je op te sturen naar Unigarant.